Terkesima

Wednesday, February 2, 2011 1:43 PM Posted by Akmal Sabri




Hati berdebar-debar.Cinta yang selama ini ku dambakan kini  musnah ibarat iPhone 4 jatuh dari
bangunan lima tingkat.Jatuh berkecai.Hati yang mengharap kini hampa. Hampa itu terasa dan terkesan lebih mendalam lagi kerana yang merampas cinta dari tangan ku merupakan teman yang selama ini ku percayai dan ku sanjungi.

tak ku sangka. Kepercayaan yang aku berikan selama ini di ratah dan dirobek dengan rakusnya. Ibarat anjing liar lapar merobek tong sampah di belakang rumah flat kos rendah.

Namun apatah daya.Andai ini takdirnya aku terima dengan hati yang redha dan merelakan.Walaupun jauh di lubuk hati ada luka yang dalam . Yang kian lama semakin parah dan bernanah.namun ku relakan segalanya.Mungkin ini yang terbaik buatku.bak kata pepatah "Bunga bukan sekuntum , kumbang bukan seekor (Kumbang mana ada ekor)".

Ku lalui hari-hari meredah salji dengan tabah.Salji yang turun mencurah-curah dahulunya membahagiakan.Kini segalanya tawar. Air teh Ghalib yang ku minum selama ini juga menjadi tawar walaupun sudah tiga sudu gula ku tambah. Ku mengharap sesi pelajaranku di MAI ditemani salji dan cinta jarak jauh yang membahagiakan ibarat sonata musim salju kini menjadi sebuah kisah tragedi sedih seperti cerita One litre of tears (Cerita sedih kegemaran aku).

Kini baru ku sedar cinta sesama manusia tidak kekal abadi.Ibarat salji di musim sejuk akan cair apabila tibanya musim bunga. Namun ku teruskan kehidupan kerna ku tahu masih ada lagi cinta yang boleh ku kejar. Ibarat kata seorang sarjana barat Florent Molouda "You never fail until you stop trying".



written by Syed ahmad fathi

2 Response to "Terkesima"

  1. Akmal Sabri Says:

    haha..ni cerita rekaan semata-mata

  2. Nu'eL QinA Says:

    macam real je. . :')

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...